sâmbătă, 15 noiembrie 2008

Soldier of fortune

Back!Am revenit.Azi am sa scriu despre noi,despre cum e sa fi roman.Sa fi roman e ok,suportabil zic eu,daca ai umor si nervi de otel.Eu unul iubesc meleagurile noastre.Uite..de exemplu sa luam magazinele,nu ne putem vaita,chiar deloc...la noi sunt de toatetipurile si pt toate gusturile.Nu vb de clasica autoservire,nu,la noi exista tejghea,2-3 vanzatoare,mereu dispuse sa te ajute in alegerea produsului adecvat.Recunosti usor unmagazin de la noi,e la scara unui bloc,prin beciuri si garaje.E ok insa.Dupa ce te lupticu o usa improvizata auzi o voce primitoare ,,Ce vrei?,,nu conteaza ca te simti ca untip ce deranjezi si ca nu ai vazut nimik in magazin,tu in acel moment,din usa,trebuie sa spui ce vrei...nu cumva sa intrii intr-un magazin si sa nu stii ce cauti!!Doamne fereste,sa zici ca vrei doar sa te uiti...activezi si pe a doua vanzatoare,si esti scanat pana la osde ochii lor ageri,plini de experienta vanzarilor en gros.In magazinele noastre gasesti orice.Nu conteaza ca la intrare scrie,,produse din carne,,sau altceva,tu acolo gasesti orice,de exemplu:tu de la macelarie la noi poti cumpara cuie,un bec etc.Eu azi am luat un bec.A fost greu...sa gasescunul cu ambalaj sau pretul.In fine...totul se rezolva la tejghea,no problem.Imi place cand astept restul,e ca si Craciunul...nu stii ce e sub brad,asa e cu restul aici,daca un bec costa 1,34 si tu ai dat 2 leisa nu te astepti la mai mult de o guma rest,cel mult o bomboana expirata.Nimeni nu te intreaba daca vrei afurisitade bomboana sau guma...pur si simplu,vine cu becul.La noi bomboana si guma fac parte din moneda nationala.Cand noi vb de rezerva de stat a Romaniei vb deja de tone de bomboane si gume,ce dulce! Daca cumva(pt cei curajosi) consumati bomboana sa nu credeti ca va simtiti mai bine,oricum avem si farmacii.Aici nu primesti bomboane.Ei sunt mai seriosi.Totul se rezuma la bucatele de paracetamol siaspirina.Tu intinzi mana dupa rest si primesti un pastel de pastile,nu conteaza ca nu stii ce sunt.E restul tau.Bun.Recapitulam..am mers sa cumpar un bec,am becul,recunosc.Pe deasupra am 2 gume,o bomboana si vreo 5pastile.Trebuie sa beau o cafea.Sa bei o cafea intr.un bar de cartier e o aventura.Stiu un bar care serveste cafea pe o teava de gaz,vb serios.Iti iei cafelutza intr-un pahar de plastic si te asezi frumusel pe teava galbena ce trece prin fata barului.E duminica si e aglomerat azi.Plin de pensionari si vecini din zona pe teava.Atmosfera e ok insa,aer curat,pasari,tomberonul de gunoi.Plec mai vesel desii am senzatia ca am baut apa cu care spala masina de cafea. Totusi aici nu am primit gume,bomboane si pastilutze.Sper sa nu apara in factura de gaz insa detaliul cu teava galbena,suntin stare de orice astia de la gaz.E frumos la noi!Doar la noi vedem asta,gume despachetate,tavalite pe o tejghea jegoasa sau bomboaneservite cu palma.Cafele servite pe teava de gaz si taximetristi crizati.E frumos la noi!Eu cred ca cei cativa turisti ce vin pe aicinu cauta traditia,meleagurile..etc,ei sunt fascinati de bestia din noi,mereu prezenta in sufletul de roman.Lasa ca vine U.E..lasa.Pe vanzatoarea fanatica din magazinul de jos nu o schimba nimeni,traieste in alta lume,ea merge la munca precumun judecator si tu,bietul consumator esti acuzatul.Nu conteaza ce cumperi aici,unde,cum caci toti ne permitem unlucru...sa trecem cu vederea prostia din jurul nostru.