luni, 3 noiembrie 2008

Noi ..cei de sub pamant

Imi place cafeaua dimineata.Asa de unul singurel,muzica si net.Momentul de glorie al zilei,cred ca atunci
sunt ma simt cel mai bine ,corpul meu plange dupa fiecare boaba de cafea iar plamanii plutesc in fumul
tutunului matinal.Imi place sa pandesc si pe fereastra dimineatar,recunosc,sa urmaresc oamenii din jurul
meu.Azi parca sunt mai activi,perioada ,,luminatiei,, toti aduna flori si lumanari de pe unde apuca,gata cu
oamenii barbosi de ieri si femeile cu parul in vant.Azi suntem toti seriosi..pomenim mortii! Imi amintesc de
o intamplare de cand eram in liceu.Unul din cei mai buni prieteni,Gopo,dumnezeu sa.l ierte!caci nu mai e
printre noi,mereu insista sa il vizitez.El era de la tara,un sat prin Maramures,Leordina.Fugit fiind de
acasa am decis sa fac o vizita.Ce locuri frumoase are Maramuresul,vai...si noi ne papam viata aici intre
ciment si fier toata ziua.Natura imbratiseaza fiecare loc in culori iar viata sclipea peste tot in voie
buna.Am gasit satul,oameni iubitori de viata,m-au indrumat usor pana la poarta colegului.A fost bucuros sa
ma vada si familia lui la fel.In casa fiind la un paharel de vorba cu tatal lui am devenit tot mai acomodat
cu ei,cu locul,cu viata de acolo...deja faceam parte din acel tablou pictat de Dumnezeu la poala
muntilor.Mi-au aratat camera unde urma sa dorm si am papat cu ei.Dupa masa am stat afara la tigari si un
paharel de vb cu Gopo dupa care am zis ca trag un somnik,oboseala drumului isi spunea cuvantul.Mergand spera
camera mea,aud comentariul unui meci,lucru ce la mine e ca si cum ai auzi o sirena ce canta..Haaaai..si
aruunca o priviiire..Goluuul pluteeeeste in aeeer..,dupa sunet am ajuns intr-o camera,tatal lui Gopo statea
pe un scaun in fata unui tv iar in pat un nenea in varsta.Trag un,,sarut mana!,,ca un tip de la oras catre
nenea intins in pat dar nu am nici o reactie,crezand ca doarme si deranjez ma uit inspre tatal lui Gopo in
semn de scuza si vreau sa plec.Tatal lui,ridica ochii la mine si zice; No dara moshu nu li deranja ca i
mort,hai si sezi la meci!M-am blocat.Stai,cum adica? mort?Ma uit iar la nenea din pat,da e galben,fuck
,arata a mort!!si omul asta se uita linistit la meci?Help!Plec subtil,tulburat,sa vezi un mort si un viu ca
se uita la meci,ceva nou pt mine.Nu am putut dormii.Caut pe Gopo si cer explicatii.Ce cauta mortul la meci?
Gopo rade de mine,eu fiind cam abatut,noah,senzatia aia ca ai nimerit in sanul uneii secte ce papa
oameni..stii?Mi-a explicat ca e bunicul lui decedat ce urma sa fie imormantat peste 2 zile.Ma simteam
ciudat,crescut fiind la oras,nu eram obisnuit cu mortii ce se uita la meci.Am inteles totul insa,acolo in
lipsa de o capela,mortul se odihneste acasa,in paticul sau asteptand popa si gasca pt a fi ingropat in pace. E ciudat insa.Adica tu ai sta cu bunicul tau mort la meci?Daca se ridica si striga..goool!!,chiar ar fi o
minune,bine..o minune e sa dea nationala gol,in fine.Acolo fiind am condus si eu mortul pe ultimul drum.Mi-a
placut sa cunosc traditia,sa vad obiceiuri vechi de sute de ani pastrate de acesti oameni. Dupa cateva zile
am ajuns iar in oras.Gandul imi era insa la mortul de la meci.La mine in cartier sunt 4-5
biserici,mari,inalte,adevarate monumente ale credintei ce apar tot la cateva blocuri distanta una de
alta.Cata atentie..cata splendoare si bani aruncati pe constructie.Miuf!Adica aici ...unde suntem multi
oameni facem o biserica tot la 5 oameni si la tara unde sunt putini nu avem bani sa ridicam 20 m2 de capela?Aici totul plin de sclipiri de aur iar acolo mortii se uita la Banel Nicoltia si compania?De ce...nu ne
rugam toti in 3-4 biserici iar restul impartim cu mortii purtatorilor nostrii de traditie?Nu stiu cine are
vina si de ce,nu ma intereseaza dar e cam aiurea sa folosim scuza..,,ase i traditia,, si sa tinem mortul
prin casa pana vine popa,pana facem rost de cimitir,pana joaca Romania la mondiale..etc.Totusi poate ar
trebuii sa facem ceva,in loc sa ne sufocam cu sute de biserici super impopotonate la orase .Toti mortii
merita un loc sa se odihneasca,respect,nu mai zic nimik de a nu fi uitati..caci sunt cu siguranta.Am vb de
evolutie in primul post...da..avem evolutie din nou,la tv am vazut cu totii cum voteaza un mort,mai lipseste
sa ma ciocnesc de unul ce plimba cainele prin parc pana trec cele cateva zile cand urmeaza a fi
imormantat.Nu stiu cine greseste,poate eu ca ma gandesc la asta,poate ei ca nu se gandesc,in fine.Sper ca in
curand o sa avem euromorti si noi.Cand o sa intelegem ca biserica e in noi si nu in tonele de cladiri ce
apar ca florile?Cand o sa tratam oamenii la fel?Cand o sa jucam bine la mondiale?Plec.Gata cafeaua,ma bucur
ca m-am gandit la Gopo,sa te odihnesti in pace!